~CoreTaN tEmaN~

Wednesday, June 9, 2010

Udah Beghabuk...



Assalamualaikum....
adoi..bejumpe lagi kite ye...udah lame teman xupdate blog ni...semenjak kene belasah kaw2 mase practikal ari tu....huhu...langsung xde mase nak on9...dapat on9 pon kejap2 je,pastu udah lupe nak update blog...xpela,bio jela ari2 yg lepas tu dijadikan kenangan yg xtaule best ke idak...hehe...sbabnye mase practikal memang kami ni,budak2 yg sdang b'practical telah dilayan sperti seorang warge asing yg berpijak di bumi sendiri,malah lebih teruk dari warge asing yg berpijak di bumi asing...hahaha...komer paham2 sndiri jela ye...yang menjadikan ktorang dilayan sedimikian rupe adalah ketidakmatangan pihak atasan dalam memberi tugasan pade budak practical...yg mane faktor utamanye adalah mase...komer bayangkan penah ke seorang pekerja ataupon buruh bekerja 19 jam sehari..hahahah..tentu komer pelik kan..tapi aku dan kawan seperjuanganku dah lalui dah..masuk koje kul 9pagi balek kul 4pagi.....memang xlogik dek akal yg waras tapi itulah hakikatnye...terase diri ni diperlakukan seperti seorang hamba ataupon buruh pakse yg membina landasan keretapi maut sekitar perang dunie ke-2...hehe...tapi xpela,sume tu pon dah berlalu..practikal pon da abeh....banyak gak pengalaman yg dapat sepanjang practikal kat sane...dalam mase 6 bulan kat sane 3 orang staf berenti...xtaula sebab ape..komer pikio2 mesti paham2 sndiri kot...bebanyak time kasih diucapkan pade abg faizal wlupon kuat maki tapi banyak bende die ajo,dpd xtau pasal wiring2 ni udah jadi tau...pade ismail tarbus pon same..wlupon kaki repot,tp xpela byk bnde kamu dah ajo aku....hmmm...banyak bende aku dapat mase practikal ni...bukan takat keje je,tapi erti kemanusiaan,harga diri,dan kesengsaraan seorang pekerja yg bekerja di bawah majikan...yang pasti kalo le aku ni jd bos..kalo le kan...aku xkan wat pkeje2 aku mcm ape yg aku lalui mase practikal...sangat menyayat hati...huhuhu...udahle..maleh nak mikio2 dah...lagi mikio lg banyak benda nak tulis...walau ape pon aku berterima kasih pade smua staf VLP ENGINEERING,yang telah memberi ruang untuk berpraktikal kat sane....juge pada staf2 FINAS yg memberi kerjasama smase buat kojer wiring 3 phase 3 tingkat kat sane dan juge mengambil mase 3 bulan lebih untuk siap...segale binatang,hantu,jin kat atas siling FINAS tu rasenye dah kenal aku kot...yg pasti aku xnak jumpe komer lg...hahahah.....

p/s-CUKUPLAH SEKALI

Related Article:

No comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 coretan teman. All rights reserved.

rss digg delicious facebook